Monday, May 11, 2009

pemandu perempuan.

"If I had it in my power to introduce a ban on women driving cars and to withdraw all their licenses, I would do it without thinking twice" - andrei arshavin.

mr carl dan saya adalah pemandu kereta, penunggang motorsikal dan apa-apa yang melibatkan jalanraya secara amnya. kami sering ketawa melihatkan para pemandu yang mengalahkan giancarlo fishicella biarpun tujuannya hanya untuk ke 7 eleven berdekatan membeli cadbury bites.


saya tidak rasa memandu itu kacip dengan perempuan. dan saya amat bersetuju dengan andrei arshavin. pengalaman saya berhadapan dengan pemandu perempuan sangat mencabar. tidak pula saya nafikan bahawa tiada pemandu perempuan yang baik. akan tetapi, mungkin juga jodoh itu belum sampai lagi hendaknya.

pada musim cuti semester ini saya beranggapan ramai yang ke utara dan ke selatan semenanjung bersama rakan-rakan yang lama tidak berjumpa. dan sila memandu seperti situasi ketika panel jpj berada disebelah anda.

p/s : jawapan untuk soalan di entri sebelum tidak tertunai sehingga 10 soalan(benar-benar soalan) diterima.

terima kasih.

7 comments:

Unknown said...

bukan semua pmpuan bawak keta cam org gila haha .maybe most of us are , but not all of us .so tayah lah ban kalau boleh pun ahaa , have mercy .i prefer to ride than drive though .haha

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

tak dinafikan kebanyakan pemandu perempuan macam tu huhu. tak peka pada pemandu lain terutama yang bawa motor. menghimpit tanpa perasaan..macam la jalan tu tuk kereta dia jer. tapi masih ada yang memandu dengan hemah:D

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

most of all macam tu. saya bawak motor nak masuk simpang pun kena hon dengan driver wanita.

nak masuk simpang pun salah?

jadi saya tongkatkan motor, bakar rokok, habiskan rokok, baru jalan semula.

okey, saya cool.

FlipFlop said...

mungkin..
sbb td saya baru mncarut kat minah yang drive giler lembab..
n mngade btol sbb terlalu skema memutarkan streng dalam kaedag "tolak dan tarik"
dan mungkin gak r..ramai yang mncarut kat saya bile memandu..
walaubagaiman pon..drver dalam family kami adelah mak..n bukan abah..
mak lbih peka..

arshavin tu mmg sengal..
wife die pon ade merungut pasal die gak..sbb terlau mau kne dengar ckp beliau..
aish~

ah bu said...

xgerak la chor kete.
kalo angap jpj kt sblh.
laju sket kne sound.
hahaha..

koala said...

"jadi saya tongkatkan motor, bakar rokok, habiskan rokok, baru jalan semula."

this is wayyy.. too cool!! if sume pem'bawak' motor mcm u, senang sket i nak drive... ^_^

nurulanessa said...

ahhaa
tak slh mr crl nk msk smpng.mybe lupe bg signl ke.main masuk simpng ke.
permpuan ni cpt melatah.aku akui tu
haha blk2 'shit'.
oh ye.jgn kte permpuan jeye.
laki pun sme.prmpuan drve laju tu cool.hati kering bai.mahu pun niat die bwk laju sbb tak thn nk kencing
haha