Monday, May 11, 2009

conti dengan seksi memang kacip


vw scirocco
alfa romeo brera coupe
ducati 1098s

saya rasa orang continental memang genius. lebih-lebih lagi itali, cukup pandai untuk mereka sesuatu benda dan ianya nampak hidup dan menggigit.

owh.. barangan buatan jepun memang saya tak berapa minat kerana ianya hanya overrated a.k.a poyo je lebih dalam bahasa melayu.

tapi untuk buatan malaysia..

proton satria neo

hmm.. tidak lah teruk sangat. kan? proud to be malaysian.

.
.
.
.

tapi awek saya tetap lebih seksi dari italian. lebih-lebih lagi bila bewarna merah. puff..

18 comments:

cindir-rela said...

wah, kamu sukakan alfa?huhu..saya tidak sukakan rekaan luarnya,owh lagi2 dengan ciri dua pintu.. but saya akui ianya bagus dan sangat selesa ketika berada didalamnya...

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

tak suka 2pintu?

mungkin selera 4pintu? macam myvi kesukaan saya? NOT. hehe..

2pintu ni layaknya orang panggil lori saja.

lori kecil tapi laju. hehe.

Anonymous said...

puff tu apo?
cream puff erk?

sy juga mahu awek kamu.
tapi sy nak kaler putih.

tp kereta 2pintu ni bermasalah jugak.
bermasalah untuk penumpang2 yang obesiti..huhu.

cindir-rela said...

lori kecil? hahah..
ya..suka 4pintu..mungkin macam myvi sebab bapa saya ade satu..actually suke 4pintu sebab senang saya nak bawa keluarga bersama tanpa perlu tunggu turn masuk kereta nak bengkokkan seat depan(leceh tul!)..

mak saya tak suke benda yang leceh..ahakz..

mr. hafis said...

gua suka alfa lu pun mau suka.

bini gua nanti lu jangan suka-suka mau suka pulak.

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

cindir-rela - kereta sport perlu 4pintu kah? oh, maksud anda, kereta keluarga.. saya tidak punyai keluarga lagi. jadi, cukup dengan 2pintu. 1untuk saya, 1lagi untuk awek saya.

yonne - obesiti? ohoho.. jangan disentuh perkara sensitif. semua ada peluang naik coupe. ikut kesesuaian..

mr. hafis - alfa orang2 rare minat. diorang minat tapi tak bising tak macam driver myvi. overrated. hehe..

HuRuL_AiNi said...

kereta Msia not bad...even i like Saga baru tu even byk yg kata hodoh...cuma satu je kreta Msia, terlanggar sikit....ampun....mcm eksiden teruk je jadi nya...haha

Anonymous said...

maafkan saya kerana mengutarakan isu sensitif.

:)

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

hurul_aini - design proton cantik. tapi ianya kereta MALAYSIA. jadi, mentaliti-lah.

tentang eksiden,.. itu namanya crumplezone. fungsinya adalah supaya kereta yang menyerap impak perlanggaran. oleh itu, momentum perlanggaran jadi minima kepada penumpang dan pemandu. :)

apa-apa hal pun, drive safe. kereta tak kemek, jiwa pun selamat.. alhamdulillah..

yonne - apa mau bikin sama ini yonne, wahai mr. hafis? mari kita hukum dia.

ah bu said...

awek lu lg cantik?
bukti?

Youjie said...

Cantiknye awek die......

Anonymous said...

Saya suka Exora!

Rekaan yang ringkas adalah susah untuk dihasilkan.

nurulanessa said...

oh tidak tidak.
jepun terbaik bai.
haha
dr enjin smpi la ke dsgn.safety zone die lg.
tgk la honda .tgk la nissan.sorry.sy mmg org malaysia.
tp kereta malaysia pun bnyk tiru jepun.
hermm.not badla.myvi?plg ok bg sy dsgn yg malaysia pnh tru.bg sy.bg org lain terpulang lah.

nurulanessa said...

abg syg.
sng cite.buatan jepun bukn poyo tau bang.terbaik:)
perfect sgle segi.
tp sy bkn tertumpu pd dsgn je
enjin jgn lupe.mne lg tahan.mne yg x leceh bile rosak.kereta malaysia sume brg bnyk amek jepun.kite pun mintk izin jepun.kite blm smpi thp tu mcm dorg.
hopeflly oneday:)

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

nurulanessa - pergi buat homework dulu sebelmum komen keh..

sejak bila art perlukan teknologi?

sejak bila teknologi perlu keizinan?

kita semua tahu proton develop sendiri enjin campro bukan develop teknologi sendiri. jepun pun sama, sejak ford henry keluarkan kereta, teknologi bukan hak milik jepun malahan bukan milik ford henry juga.

tapi jepun tiru bulat-bulat, keluarkan kereta mereka sendiri dengan teknologi yang sama.

sekarang ini, teknology enjin hnya twist sini sikit, sana sikit, tukar nama sikit dan jepun berjaya jadikan ianya varian.

*terpikir, dvvt-i, dohc, tiada pun ditampal besar2 pada kereta conti. teknology baru ke itu? ngehehe..

setakat ini kereta jepun yang paling 'sport' pun nissan 370z yang hanya sama taraf dengan porsche cayman - base-line model porsche. hahaha..

terima kasih, saya suka komen yang provokative.

nurulanessa said...

abg syg..ape yg anda kate kn mmg la btl.
twist sne sni.da jd gempak.tp jepun pndai terpikirknnye then terus buat!
org lain mungkin tau dlu.tp lembap nk war2 knnye.so sape yg bijk skrg.haha

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

sebab itu saya kata, barang jepun overrated. jepun memang pandai marketing. lihat saja pada brochure toyota. segala benda yang kereta biasa-biasa di conti ada, dia list-kan.

dvvt-i
abs
ebd
airbag
dohc
dan lain-lain.

bagi conti, its nothing. itu adalah benda wajib dalam kereta mereka, tak perlu diwar-warkan lagi.

secara contoh.. yamaha keluarkan model baru setiap tahun. tetapi tidak ducati, 4tahun sekali. kerana apa? teknologi ducati mereka jauh lagi advance dari yamaha. jadi, yamaha hanya dapat discover teknologi yang dah basi.

dan barangan conti tak lapuk ditelan zaman. mini cooper austin maseh cantek di mata mr.hafis.. haha..

nurulanessa said...

yela yela.
lu menang la mat.
nah amek!tahniah!:)