Thursday, June 11, 2009

y'all tak cukup kering

lelaki selalu dikaitkan dengan bergaya, lasak dan gagah. tapi tidak pada pondan gagah perkasa yang dicari mr. hafis malam-malam hari di seremban beberapa minggu lepas.

selalunya lelaki minat sukan, paling tidak pun mesti ada satu sukan yang diminatinya kalau tidak pun memang retard betul-lah mamat itu. hehe.. ada yang cenderung pada sukan seperti bolasepak, futsal, ragbi kerana bagi mereka, bersukan menonjolkan tubuh badan yang sihat, dan jiwa yang kental lagi lasak dan sembang yang kompang.

pada pendapat saya, apa-apa sukan yang melibatkan bola bukanlah true man's sport. sebab mereka sebenarnya tidak cukup 'bola' dan asyik berebut sebiji bola lain adalah sangat-sangat bosan.

jika kamu hebat bersukan, buktikan dengan keberanian, masa dan terakhir, kemenangan. luck? apajadah..


motorcyling, solo yacht racing dan base jumping adalah sukan yang sangat cool dan marabahaya. well, lagi bahaya lagi-lah bertambah cool bukan? hendak pula bullfighting. tapi oleh sebab saya pencinta haiwan, mana-mana sukan yang mengeksploitasi haiwan adalah sangat uncool.

tujuan saya disini hanya untuk memperkenalkan sukan altenatif untuk rakyat malaysia. ini asyik-asyik membebel kedah-selangor, m.u-barca yang tak berkesudahan. secara betulnya, saya sangat muak. tetapi tidak pula saya memaksa kamu untuk merempit di jalan raya atau naik perahu sorang-sorang ke selat melaka atau terjun klcc tanpa parachute. semua sukan ada kosnya sendiri dan yang paling penting, keselamatan. nyawa tidak boleh dijual beli ooh..


well.. kalau masih sayangkan 'bola' kamu, pergilah bermain bowling padang. prfftt..

majulah sukan se-malaysia hoo-yeah!

5 comments:

mr. hafis said...

haha.

jangan samakan sukan orang kaya dengan sukan no 1 dunia.

IT'S Me N.a.N.a said...

maaf. tadi baru nak berikan komen. Tiba-tiba terlihat gambar org terjun banggunan. fuhh! takut siut... komen2 ah hilang tiba2..

nurulanessa said...

bestnye.teringin main benda2 tuh.oneday nti

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

mr. hafis - hahaha.. baru rare. lu memang tak rare.

it's me nana - kuatkan semangat kamoo..

nurulanessa - which one?

Anonymous said...

oh!
sgt minat.
tp xde gang la.
mg tringin nk join sukan xtreme.
:D