Tuesday, August 4, 2009

haa. jawab, jawab.


hello kepada semua pembaca yang budiman sekalian. diharap semua sihat dan kuat makan. hari ini saya yang musykil ingin membincangkan satu perkara yang mungkin tidak asing bagi anda semua.

istilah berpasangan atau couple seringkali dimonopoli oleh remaja-remaja diluar sana. tidak hairan jika kita ke pusat menonton tayangan gambar kita dapat melihat pasangan yang memakan popcorn kongsi.

apa yang membuatkan saya tertanya-tanya adalah seperti situasi di bawah :-

perempuan : awak tiada girlfriend ke?

mr hafis : tiada.

perempuan : eh. gay ek?

mr hafis : saya ngantuk nak tidur. bye.

persoalan yang sering bermain dalam fikiran saya adalah. kenapa jika saya tidak berpasangan dengan perempuan dilihat sebagai gay? apakah jika kita melihat seorang perempuan yang tidak berpasangan juga sebagai lesbian?

dan seperkara lagi. apakah yang berpasangan lelaki dan perempuan itu yang mungkin juga ingin mendedahkan bahawa mereka straight mengadakan hubungan seks? begitu?

entri mungkin untuk orang dewasa.

terima kasih.

33 comments:

87 said...

mungkin kerana terlalu ramai gay di Malaysia menjadikan soalan itu relevan untuk ditanya.

Sofia Nin said...

betul. aku amat pelik.

kalau lelaki tiada pasangan. mesti ada orang ingat dia gay.

mentaliti masyarakat malaysia agaknya.

hairan. haihh~

sYaMiMi naSiR said...

haaa...
xder pasangan menjadi 1 isu skrg...
salah ker xder pasangan??

kalau ada pasangan sekali pon...
tapi mendorong ke arah -ve...
buat apa nk ada pasangan kan??

Fairuz said...

kau nak awek kah? haha

mr. hafis said...

@deylla.
laa. berapa banyak gay dah awak jumpa?

@sofia.
nasib baik gwe ensem.

@syamimi nasir.
ye betul.

@fairuz.
takmo ah.

Anonymous said...

haha..
klo kongsi mknan 2 kre couple ke?

klo ak kua ngn spupu ak.salu org kte kitorg lesbo.
sb kitorg jln pegang tgn.die ladies ak mcm bro.die shoping ak angkt brg.tp die rambut boycut ak pakai tudung.

ak rse masyrakat skg sdg berfikiran kreatif.

oh btw.
adekah teman tp mesra 2 sme level ngn couple?

mr. hafis said...

berfikiran kreatif? define.

teman tapi mesra? saya sedang gelak guling-guling sekarang.

Faisal Zakaria said...

friends with benefit.
oh we're going into a full circle.
welcome to the swinging 60s.

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

AKU tanak kapel sebab tanak baby.

'jangan dekat nanti mengandung.'

hoooiiiyeeeeaahhhh...

Faisal Zakaria said...

'jangan dekat nanti mengandung.'

boleh dekat tapi kasi sarung ah itu bu....

kuah asing bai. ari-ari nak kuah banjir, lemak ah joi.

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

itu setokin ah? lu dah try yang ada vibrator punya? cambest ja..

kahkahkahkah!!

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

itu 60's punya tahun manyak seks. population u.s.a terus boom! sebab hippies dengan free seks.

peace bru~

Anonymous said...

en hafis.
kreatif la.
pandai mbwat andaian.

asal ko gelak guling2?

...


laju nye sesi brbalas komen
;p

mr. hafis said...

semua yang bagi komen ni faham tak entri gua tentang apa?

susah betul ah.

sini gua stret to the point.

semua yang sedang/tengah/sudah couple tu sememangnya sudah mengadakan hubungan sex kah?

pastu lu orang pahamkan sendiri kenapa gua label itu macam.

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

tak lah. budak2 ni bukan jahat macam tu. betul tak kawan2?

ALLAH tak cakap "jangan berzina." tapi, "jangan hampiri zina." dan couple tu dah jalan mengarah kepada zina. jalan kearah zina pun dah berdosa beb. tq whi.

tapi budak2 sekarang macam.. zina? wth? it's just a sex. enn ennn.. ;)

gua tak larang lu orang kapel. tak banned pun nak kasik komen. tak kacao~

Faisal Zakaria said...

macam ni ah joi. hukum sudah terang dan bersuluh. tak yah premarital sex ni joi. tak seronok mana pun.

nanti dah kawin nanti lu ngadap ah puas-puas.

gua ada baca buku aritu, pasal persediaan menjadi suami. hahaha deep en.

bila orang engange in premarital sex, mereka akan jadi insecure dengan kesetiaan pasangan mereka, yakni lebih kurang macam ni ah joi.

"what is stopping my girlfriend from giving herself to other people, when she's easily giving her prized trophy to myself?"

well isnt that retarded? setiap apa yang lu/lu/lu/lu buat ada pembalasan dia, dan pembalasan does not al ways come and say..

"YO FUCKFACE!!! HERE'S REDEMPTION!!!!!!!!"

so tu ah dia

FlipFlop said...

saya sudah bertukar pasangan seramai 3 org..

tp..

saya masih dara..


itu Fakta..

saya juga acap kali memanggil abg sy gay..
untuk ape?
saje2..

Kap said...

saya bukan gay..
saya suka perempuan saja..
tapi bila mereka tahu saya sudah berpacaran, mereka bilang saya mahu cover2..
covergirl punya manusia!!

Aini Khalid said...

Kawan baik aku gay.
Dan dia ade pakwe hensem.
Cilaka.

Btw tak semua lah yg berpasangan itu hanya memikirkan sex. Kawan2 aku banyak aja yg masih beriman. Ceh.

Tapi kan, betullah. Tak semestinya yang berpasangan lelaki dan perempuan itu bermakna mereka straight.
Hoho~

Anonymous said...

ak masih xpaham ttg entri ni.
ak slow sket bab2 ni.

ak xpnh couple.
tp scandal ramai.
tp xwat pape pon.
ak sound je klo sentuh ak.

err..
susah nk komen la sb ak xpaham entri ni.

;?

mr. hafis said...

@fz.
ah lu dah kawin boleh ah cerita. hek hek hek.

@flipflop.
Ooo. player.

@kap.
perempuan suka lu tak?

@aini khalid.
jangan bagi gua pening.

@mint.
scandal? define, please.

Anonymous said...

dok define..define..
xpaham dah a.
abaikn jela.
tQ.

;)

Aini Khalid said...

Erk. Amende yang ko tak paham?
Ceh.

FlipFlop said...

scandal?
hubungan tanpe hala tuju khusus

mr. hafis said...

lu betul lah FZ. swinging 60s.

haha.

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

hahahahaha!

Anonymous said...

bg ak scandal ke couple sme je.
xbes ape pon slagi xkawen.


haish.
ble ak nk insaf.

...

Sweet Thinker said...

i loiiike sex. haha! watchaaa!

Hanamaruku said...

kalau ada perempuan cakap camtu kat u, tu sebab dia ada kawan gay, then kalau die dah konfem yg u gay, die nak la keneng ngan kawan die tu. sebab dulu dia dah terhutang budi ngan kawan die, sbb kawan die tu la yang telah menemukan die dgn bf die skarang.

heh. gile ape i cakap ni. (-_-")

mr. hafis said...

@hannamaruku.
dan awak rasa saya gay?

Anonymous said...

br ak tlong jawab.
"agaknye yela..."


;p

Hanamaruku said...

adoi, mesti lah tak.

sbb awak pangai gorang gitar dalam kuali :P

mr. hafis said...

ahaha. nak rasa tak?