Wednesday, March 25, 2009

idolism.

apabila spongebob squarepants wujudkan fenomena, maka berduyun-duyunlah mereka yang berasa seperti peminat setia pergi ke pasaraya mencari patung dan segala macam aksesori yang boleh menggambarkan mereka meminatinya.

kacipnya dengan pihak perempuan bukan? jadi sebagai lelaki yang biasanya kontra terhadap perempuan, mereka ambil yang berlainan. Anda boleh agak yang mana. 

atau ada juga perempuan yang lebih meminati patrick berbanding spongebob? Itu jawapan anda. Saya hanya pemerhati dan tidak tahu rasanya bagaimana. :)

oh ya, tahun lepas kartun ini utuh peminatnya. Apa sudah jadi dengan tahun ini?

pendapat saya lah kan, wonderpet. Kuatnya pengaruh itu sampai terbawa-bawa lagunya ketika menyiapkan assignment, mentara atau penanggah atau apa-apa sahaja panggilan daripada negeri anda, dan ketika juga bermain bola sepak. Apa yang penting?....

belum penting lagi tu. Ahah. Anda semua mesti ingat tentang tom and jerry, pink panther, oggy and the cockroach dan lain-lain. Itu semua kartun-kartun zaman kanak-kanak saya dan tidak pula saya gilakan mana-mana kartun sekarang.

mungkin juga menjadi kanak-kanak pada usia dewasa itu salah satu cara awet muda? Sekali lagi jawapan di tangan anda. tambah lagi lah. "bowleyh tambah tomey macam owang" lain kan?

adalah menjadi persoalan bilamana kanak-kanak serta dewasa juga menunggu di depan tv menanti kartun-kartun mereka bermula. Seperti juga apabila akademi fantasia bermula sebelah malamnya. Bila masa waktu kanak-kanak buat kerja sekolah? sambil menonton tv? sila ubah cara.

geng bas sekolah. apa ini? - a. samad said.

terima kasih

14 comments:

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

budak2 sekarang ni minat sangat kartun perangai pun macam kartun. kelakar.

cerita geng bas sekolah tu macam cerita bang bus ke? hek hek hek..

Anonymous said...

apa yang penting
"kerjasama"

itulah kartoon favourite di kala petang..
bukan apa dipaksa menonton
hahahahahah

Inah said...

kartun dijadikan idola..psikologi seorang manusia..gemarkan sesuatu yang boleh dianggap sebagai hero walaupun melangkaui dunia fantasi :)

bagi saya..benda ni bukan idola..tapi lebih kepada obsesi terhadap sesuatu benda yang bersifat sementara :)

ohh..saya minat thundercat!! :P..tapi saya x memiliki sebarang figura thundercat :)..cukup hanya meminati :D

mr. hafis said...

@carl..
masalahnya yang dewasa pun serupa. sigh.

@biskutpetaksegi..
jadi anda peminat juga lah? :)

@inah..
oh, terima kasih. obses adalah perkataan yang lebih tepat.
:)

Miss Hirose said...

haha~
bkn stakat bdk2~
bos sy pn wat lagu wonderpet as ringtone~hahaha

sYaMiMi naSiR said...

saya pon buat ringtone mesej lagu wonderpets...
tapi tak pernah tengak kartoon tu...
tapi ada member saya..
nama ex2 boifrend dia..
dia taruk nama dengan nama cartoon...

bukan ke cartoon dapat menghilangkan tension??

mr. hafis said...

@suzana.
seperti juga anda? :)

@syamimi nasir.
iya, nyatanya memang begitu. :)
jadi, alasan itu juga diterima apabila berperangai seperti kartun?

Aini Khalid said...

i'm fucking sick with the wonderpet's song. semua org rasa cute bila nyanyi lagu tu. tapi hakikatnya bila ramai sangat org yang nyanyi lagu tu untuk tunjuk yang mereka minat kartun tu sambil rasa cute, itu dah jadi menyampah.


p/s: of course the wonderpets are cute. they are. but please, you're so not.

mr. hafis said...

@aini khalid.
yes. you got my thoughts. thanks.
:)

Miss Hirose said...

me?ringtone wonderpet??
xmatang lgsg..huhu
ringtone sy lgu ROCKET la..layan~ngee

syrup said...

just nak share, ada kawan ni dengan high heels tiba2 datang kat boys..
nak tunjuk comel tiba2 dia nyanyi lagu wonderpets sambil terloncat2 dan lengkp dengan gaya..

arghh..marah..jual diri ke??
dah nak jadi mak budak pun ada lagi ke orang buat2 lawak mcm ni..

p/s-bukan mengumpat tapi mengeji.
kalau nak buat comel boleh tak depan kawan perempuan je ker??

aku syg kawan2 said...

salam...
luahan rase jauh dr isi perut den...
bg den kartun adolah penghibor hati...
ye ar,kengkadang ade kawan tp sume sebok beromen....
ade henset tp kawan x msg...
ade ym kawan asyik buzz time perlu je...
mane pergi hilang kawan....
kartun la pengubat kale sunyi sendiri...
kan nmpk mude cam aku kalo layan kartun...
ko rase aku tue ke...

p/s syrupussimplex...bg aku kawan ko 2 ade BRAVE yg aku rase xde lgsng pade ko...
org cam kwn ko 2 lah bakal jutawan,sbb dio ado BRAVE...kalo ko,ko brani buat,sbb ko xde BRAVE 2 yg ko pandai mengutuk blakang...

p/s...plzzzzz kalo ko syg member ko,tlg nasihat dio depan2...jgn ko nk kutuk dio blakang2...woi k ingat bgs sgt main blakang...

mr. hafis said...

@syrupus simplex..
yup. tiada lelaki suka perempuan macam tu.

@aku syg kawan2..
tak salah layan kartun. :)
tapi menjengkelkan apabila membuat aksi kartun.

syrup said...

terima kasih atas komennya.

ye betul saya tak ada BRAVE untuk melakukan hal itu di hadapan lelaki2..Tapi kalau itu BRAVE yang diperlukan untuk menjadi jutawan, saya rela tak jadi jutawan.

Tapi saya rasa kamu juga kurang brave lah, sebab kutuk saya belakang2 juga..kalau brave tinggalkanlah tanda pengenalan diri.boleh juga kita berkenalan.

Salam kenal