Monday, January 12, 2009

kalau girlfriend anda suka saya, anda marah tak?hehe.

Saya selalu perhatikan blogger la khususnya, acapkali membuat entri seperti mana seorang pemimpin bermanifesto terhadap pengundi-pengundinya. Jelas sekali sama seperti saya, sukakan entri yang penuh dengan komen-komen daripada para pembaca. Dan jika kita lihat pada komen, bukan semuanya adalah menyebelahi kita, ada juga yang tidak. Itu adalah hakikat. Kita perlu terima.


Sebab itu sebolehnya jangan bermain dengan emosi. Bila mana emosi itu telah berkuasa, maka jadilah seperti komen-komen di youtube. Langsung tidak nampak seperti seorang yang mengamalkan sikap professionalism(betul atau tidak ejaan ini?). Mungkin juga komen dari sana dikirim oleh pelajar sekolah. Mungkin.

Kita mudah berang kan?terlalu senang. Ini satu isu yang perlu diambil berat. Sangat-sangat perlu. Saya juga sedang berusaha untuk kawal. Saya fikirkan anda semestinya tahu juga mengawal.

Mesti anda tahu tentang yinyang, hukum newton ketiga, hukum karma, dan sebagainya kan?Jadi biarkan hukum tersebut yang meneutralkan bumi ini dan jangan sekali-kali anda patahkan teori dengan membuat keputusan sendiri.

bak kata einstein "if the facts don't fit the theory, change the facts". Ada kaitan atau tidak? anda tentukan. Hehe.

Terima kasih.

10 comments:

cindir-rela said...

kalau boyfriend aku suke ko pun aku marah...hahahah

syrup said...

oh ingatkan apa tadi.
hepi2 je..
~(^o^)~

FlipFlop said...

einstein tu hensem..

mr. hafis said...

@fliflop.
seperti saya kah?

FlipFlop said...

mungkin jika helaian rambut anda berwarna putih

mr. hafis said...

oh, menjadi tua itu hensem.

FlipFlop said...

itulah fakta..

Anonymous said...

komen2 di belog akoo banyak tidak menyebelahi akoo. biasa la. len org len pendapat. stakat riban komen akoo dpt . akoo hanya cantas 5 komen je. tue pun satu komen dari akoo sndiri.

Anonymous said...

gwe single. trimas. heheh!

mr. hafis said...

yep. tapi saya suka komen yang kontra.menyebabkan saya berfikir. jika yang menyokong. Oh, tidak mencabar.

ok mrs flipflop.
itu ST sudah kasi line.
rambut dia pun putih.