Friday, January 2, 2009

tahun 2009.

Pertama sekali saya memohon maaf atas kelewatan membuat entri baru. Hehe.

Kita telahpun memasuki tahun baru secara rasminya semalam. Dan pada entri kali ini saya akan berkongsi pengalaman malam tahun baru.

Saya menyambut tahun baru di Johor disebabkan di Negeri Sembilan sedang berkabung atas dasar kemangkatan Yang Dipertuan Besar pada 27 disember. Secara keseluruhannya, apa yang saya lihat, tahun baru pada kali ini tidaklah semeriah mana. Saya berpendapat bahawa ini mungkin berikutan ekonomi yang tidaklah begitu stabil. Tahap ekonomi pada tahun ini tidaklah begitu pasti ke mana. 

Saya hanya ke dataran pada malam itu. Orang memang ramai. Perempuan pun ramai. Tapi saya hanya melihat jam. Jam yang berada di tiang besar lah. Seperti di dataran merdeka itu. Mata saya semestinya pada jarum jam. Melihat jarumnya berputar. Tapi dalam sudut hati saya, apa maknanya tahun baru ini? Saya anggapkan malam tahun baru sama seperti malam hari kemerdekaan dan malam sambutan yang lain sebab pada malam itulah malam yang ramai dengan pasangan, botol arak, bilik hotel yang penuh dan wikang(macam ini ke eja dia?).

Kebiasaannya apabila tahun baru, ramai yang membuat azam. Tapi ramai mana yang patuh kepada azam? Saya pun tidak tahu. Anda nilaikan sendiri ok. 

Selamat memasuki tahun baru dan ingat untuk memperbaharui lesen memandu anda.

Terima kasih.


4 comments:

Anonymous said...

maaf bertanya..wikang itu apa?

mr. hafis said...

mengangkat tayar belakang motorsikal.

syrup said...

willy tu pulak?angkat tayar depan eh?

mr. hafis said...

haah.