Saturday, December 27, 2008

asyik-asyik cerita mat rempit.


Tadi saya ke satu tempat yang pada malam minggunya diisi oleh mat rempit-mat rempit yang tersepit. Tersepitnya dalam tafsiran saya adalah mereka tersepit oleh perancangan aktiviti yang dikatakan seperti "last minute planning". Dan hasilnya, jadilah mereka sekadar melepak di dataran yang kosong oleh manusia.

perancangan saya dan kawan pula untuk menculik perempuan-perempuan jalanan, hehe, namun tidak kesampaian oleh itu karaoke pun jadilah. Jangan salah sangka pula ya, saya berdua bersama kawan ingin menculik untuk menakutkan mereka. Dengan kata lainnya menyergah.


aksi ini diintip dan diambil secara menyorok pada pukul 5 petang sebelum main bola.


walaupun rancangan saya gagal, namun perut saya jadi kembung disebabkan 3 cawan nescafe tarik = 3 kedai makan. Tidak ramai mat rempit-mat rempit yang tersepit pada malam ini. Mungkin esok adalah malam mereka.

soalan untuk entri ini adalah, berapakah anggaran kos yang dihabiskan oleh mat rempit-mat rempit dan minah rempit-minah rempit pada malam minggu di jalanraya amnya? Dan adakah bilangan minah rempit berkadar langsung dengan pertambahan pusat karaoke di sekitar kota?

Terima kasih.

4 comments:

hikayat aku dan mereka said...

taktau kos.. tak penah merempit..

cindir-rela said...

bukan semua mat rempit nak menyanyi..mungkin barangkali duit pun dah abis di jalan raya sahaja(minyak motor,dan blanje awek makan)

Anonymous said...

kalo minah rempit adalah satu kad topup tertulis rm5 je disertakan dgn nikmat akikah beramai2.

kalo mat rempit, full tank rxz masa minyam murah rm10 kot. mcm ko ckp dgn tade perancangan, hanya deruman chamber ngan rokok 20 menjadi peneman!

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

kadang2 kala bosan ada jugak naik ke genting higland lepak di kedai mamak atas tu.

yalah dah bosan dengan kuala lumpur. dan tidaklah mahu menjadi seperti mat k-car yang melilau2 di kotaraya dengan kereta tempatan yang so 'toyota' atau so 'daihatsuness' yang di'touch-up' oleh ah beng brothers accessories. heh..

tapi saya bukan mat rempit.