Wednesday, December 17, 2008

bola sepak itu sukan, bukan permainan video sahaja. Mahirkan kedua-duanya.

sesuatu yang tidak asing bagi orang lelaki adalah bola sepak. Dan perkembangan telah menyaksikan bahawa segelintir pihak perempuan juga telah meminati sukan ini. Nyata bola sepak membawa pengaruh besar dalam dunia hari ini. Dengan bola sepak hubungan antara negara dapat dipulihkan. Dengan bola sepak juga kedai mamak telah terkenal di tanah air ini.

setiap orang mempunyai idola masing-masing. Macam saya, saya ada pablo aimar. Dan kelab kesukaan saya adalah Chelsea. Lain orang lain minat. Kawan-kawan saya meminati pasukan lain. Tidak bermakna kami tidak bersefahaman. Berlainan pasukan dapat menceriakan malam hujung minggu dengan menonton pasukan kegemaran berlawan. Gelak tawa itu yang perlu. Sakat menyakat. Gurauan sinis itu yang tidak dapat dibeli.

Saya bermain futsal. Kawan-kawan juga sama. Sebab itu ada pemain idola. Aksi-aksi idola boleh ditiru di dalam padang.

Saya juga bermain winning eleven. Setiap perayaan yang menyebabkan saya berkumpul bersama sepupu-sepupu adalah perkara yang indah. Kami sering bertelagah untuk menjadi yang teratas. Situasi tersebut memang bernilai disebabkan kami jarang berkumpul sama-sama. Di kampus juga sama, masing-masing mahu jadi yang teratas. Hari-hari berlatih bermain untuk mencapai ke tahap itu.

tapi kan, ada tak yang berlumba-lumba untuk menjadi yang teratas dalam kehidupan?apa yang saya perhatikan, mereka senang berpuas hati dengan apa yang ada. Tidak mahu berusaha, berlainan dengan situasi permainan video itu.

Saya minta pandangan kamu ya.

8 comments:

Anonymous said...

emm oklah sy pun suka tgk bola gak
tapi sy suka tgk chelce lawan
mmg best tapi sy ttp peyokong mu yg setia
hehehe

sYaMiMi naSiR said...

seperti yg kamo tulis...
ppn pon semakin minat bola...
mcm sy!!!
im liverpoll suporter!!!
huhuh...

Sub said...

sila ke www.rinieramli.blogspot.com
juara fifa malaysia

Anonymous said...

nsb baik saya bukan penggemar permainan video...
tapi saya suka berusaha menguruskan perot saya..
saya suka tengok permainan chelsea apabila mereka kalah...

Anonymous said...

xde org yg xnk brusaha tuk mnjdi yg trbaek..org yg bdh dn mls sje yg ingt diorg kn dpt pe yg diorg impikn tnpa brusaha..huhu btl ker??

mr. hafis said...

@1october..
penyokong MU yang sukakan perlawanan chelsea?

@syamimi..
kebiasaannya perempuan sukakan torres. Kan?

@Sub..
anda boleh sarankan pemain bola sepak malaysia bergiat aktif dalam permainan video.

@John..
Permainan chelsea berbeza semasa kalah atau menang?adapun chelsea itu mempunyai team kalah dan team menang?

@Anonymous..
betul..

ah bu said...

bak dtg pes 2008 la weh..
lu apa cerita?
haha..

cindir-rela said...

huh, aku tengok trek selebrity, artis lelaki ni minat chelsea sebab jersi dorang cantik.heheh..

urm aku peminat bola tempatan...