Thursday, December 25, 2008

lelaki juga boleh jika mahu demand.

kenapa ya ramai orang mengukur seseorang itu pada keretanya? Saya jadi bingung. Perlukah saya ada sebuah mini cooper s g-power cabriolet untuk memenangi hati perempuan? Kalau perlu maka saya tak berkahwinlah nampak gayanya. Adeh.(untuk masa sekarang la)

Oleh itu, untuk sekarang ini, saya mahu pembaca perempuan memberitahu kriteria untuk menjadi pasangannya yang perfect. Syarat-syarat seperti agamanya kah. Hartanya kah. Ataupun keturunannya. Apa-apa sahaja kehendak anda.

komen daripada lelaki juga diterima.

Terima kasih.


17 comments:

syrup said...

oit..ada plan nak kawen dah ke..haha..selamat2..

syrup said...

aik pesal lom ada org komen..mood holiday ker?

mr hafis,bukan semua perempuan nak mini cooper yg awk ckp tu.so dun worry ler.takyah risau tak kawen.
bg saya perempuan ni tak susah untuk dimenang hatinya..

asal dah suka tu apepon kekurangan n kelebihan mesti dia terima.
Personally,saya suka lelaki yg ada asas agama yg baik,humble,kelakar,sayang saya,hormat org tua.
Lain2 tu bonus kot ye.

hikayat aku dan mereka said...

betul tu.. yg penting agamanya.. dan suka lelaki yg kelakar or sekurang2nya tak sakitkan hati.. cukuplah sekadar yg buat aku selesa.. yg tau nak hormat org tua.. yg aku perlu jadi diri aku sendiri dan dia masih terima aku..
Itu yg penting.. nak mintak lebih2 pun mcm la kita ni bagus sgt.. Yang lain2 tu bonus..

mr. hafis said...

@syrupus..
mahu berkahwin? saya tiada calon. Anda boleh?hehe.

@hikayat..
bonus =//= permintaan kan? Berbeza dengan majoriti yang makan gaji yang tidak sabar menerima bonus. Mana satu?hehe.

sYaMiMi naSiR said...

bg sy laaa...
sy suka laki yg tinggi...
yg aktif sukan sbb sy suka tgk boys pakai sluar pendek...hehehe
klau xder keta@ motor pon xper...
jln kaki lg best apa...lg romantik...leh abis kn masa bersama2

syrup said...

aah..memang le boleh sangat kalau nk mintak tlg carikan..
nk yg cmana?cute?comei?tinggi?

mr. hafis said...

tak perlulah. Belum masa lagi.

hikayat aku dan mereka said...

haha.. bonus yg dimaksudkan ialah kalau lelaki tu ada kelebihan.. so.. bonus la..

mr. hafis said...

kalau. Ok. Hehe.

hikayat aku dan mereka said...

hehe.. kenapa?

mr. hafis said...

tiada apa-apa.

FlipFlop said...

bagi saya 4 yang pnting itu sudah smestinye..
agama,harta,rupa paras n keturunannye..


die yang mmpu lihat sy sempurna untuk die spnjg hayat die..plus..
mmpu beri saya zuriat ber 'dna'kan dia

mr. hafis said...

@flipflop..
jika anda hanya jumpa satu daripada empat tersebut bagaimana? Terus ke hadapan dan mencari yang lain? Teruskan.

FlipFlop said...

ermm..saya mgharapkan beliau cukup keempat2 nye..
jika hanye harta ttp tidak agama apetah lg rupa paras..
sy terus berlalu pergi..
itu asas..
xde dasar, apetah lgi yang tmbah tmbahannye..

cindir-rela said...

urm cantik dan hensem itu subjectif..bagi saya asal cantik dimata saya belum tentu cantik dimata lain..ikut selera masing2..

saya sukakan lelaki yang bukan ade pengetahuan agama, tapi yang meng'apply'kan pengetahuannyer itu kebentuk lahiriah..nak kata pengetahuan,saya rasa semua tahu mane haram mane tidak..cume pelaksanaan itu sahaja yang perlu diambil pandang.bagi saya lah..
ciri2 fizikal, kalau dah mahu berkahwin, eloklah sudah berkereta dan berumah..yelah takkan nak bawak isteri naik bas balik kampung..fikirkan sesuatu yang munasabah untuk kesejahteraan keluarga..dan jenis kereta, terserah kepada kemampuan pasangan yang anda pilih.kalau suka tukang kebun, maka layaklah anda naik motor sahaja..takkan nak suruh dia pandu BMW kot??

Anonymous said...

AKU bkn seorg yg materialistik..
tdk perlu terlalu kaya or terlalu susah..

AKU mengambilkira yang INI..
1.berilmu..
2.punya pendapatan(cukup utk tanggung family)
3.menerima keluarga AKU seadanya..
4.rupa..hurm, cukup sekadar sedap mata memandang
5.yg paling penting agama..tdk perlu utk kelihatan alim tapi biarlah ilmu yg ada itu cukup utk membimbing keluarga demi mendapat kesejahteraan dunia akhirat..

Lavender said...

saya mahu lelaki yang berani cakap terus dengan mak ayah saya.

Pak cik, saya ingin merisik.